Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny swoje źródło ma w rehabilitacji ruchowej, a jego głównym założeniem jest funkcjonalność ruchu. Ćwiczenia polegają na imitowaniu ruchów, które wykonujemy na co dzień np. sięganie po przedmiot, wstawanie, siadanie, jednak wykonywane są one w zwiększonym tempie i w wielu powtórzeniach.

W przeciwieństwie do izolowanych ćwiczeń treningu siłowego, trening funkcjonalny charakteryzuje wielostawowość wykonywanych ruchów. Dzięki temu wzmacniane są wszystkie mięśnie jednocześnie a zwłaszcza mięśnie głębokie chroniące nasz kręgosłup (CORE STABILITY).

Trening funkcjonalny zalecany jest dla osób, które chcą:

  • wzmocnić ciało bez rozbudowy masy mięśniowej
  • poprawić swoją kondycję, szybkość i siłę
  • złagodzić bóle kręgosłupa
  • zmniejszyć ryzyko kontuzji
  • zwiększyć wydolność organizmu
  • poprawić działanie układu krążenia

Trening funkcjonalny to doskonała forma ruchu przede wszystkim dla osób prowadzących siedzący tryb życia. Pomoże skorygować postawę (garbienie się), załagodzi bóle zwłaszcza dolnego odcinka kręgosłupa, wzmocni osłabiony gorset mięśniowy.

Ten trening usprawni życie codzienne. Pozwoli codziennie czynności wykonywać sprawniej i wydajniej.