Trening obwodowy

Trening obwodowy to doskonała alternatywa dla treningu siłowego. Pozwala osiągnąć wysportowaną sylwetkę, poprawę kondycji i ogólne wzmocnienie organizmu. Doskonale nadaje się dla osób chcących spalić nadmierną tkankę tłuszczową.

Jest to uniwersalna metoda treningowa, która wychodzi poza obręb samego treningu siłowego. Może być stosowana przez osoby w różnym wieku i o zróżnicowanej kondycji fizycznej.

Jak to działa?

Urozmaicone ćwiczenia ogólnorozwojowe ułożone są w zestawy i wykonywane jeden po drugim w dość szybkim tempie (ok. 70% zalecanego maksimum), praktycznie bez żadnej przerwy. Tak wykonywane ćwiczenia w sposób proporcjonalny angażują dużą ilość mięśni, równoważąc jednocześnie ich rozwój siłowy.

Zalety treningu obwodowego:

  • poprawa kondycji
  • zwiększenie wydolności układu sercowo – naczyniowego
  • proporcjonalne rozwijanie wszystkich grup mięśni
  • osiągnięcie szczupłej i wysportowanej sylwetki w krótkim czasie
  • szybkie spalanie tkanki tłuszczowej (zwłaszcza jeśli w obwodach dominują ćwiczenia typu cardio)
  • minimalne ryzyko przetrenowania
  • nieograniczone możliwości komponowania treningu w zależności od celu i kondycji
  • możliwość wykonywania treningu w obiektach fitness jak i w domu, bez użycia specjalistycznego sprzętu